Sygnaliści
Komunikat - Ustawa o ochronie sygnalistów.
Bank Spółdzielczy w Siedlcu wdrożył zalecenia Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024r, o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, kontrahentom członkom organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary : korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu, ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą. Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwe pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji /kiedy ona miała miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody e-maile, zestawienia, faktury, itp./. Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu / np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu/. Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Zgłoszenia należy kierować na adres: sygnalista@banksiedlec.pl